15

Wybierasz bagażnik dachowy na relingi? O tym musisz pamiętać

Każdy bagażnik dachowy na relingi opatrzony powinien być specyfikacją indywidualną, która opisuje między innymi ładowność maksymalną. W przypadku zamykanych bagażników zarówno pojemność wyrażana w litrach, jak i także największa masa dopuszczalna bagażu, którą zapakować możemy do środka. Niekoniecznie ona będzie proporcjonalna do jego pojemności.

Czasami boxy, w których naprawdę wiele litrów zapakujemy mają mniejszy udźwig, ale także odwrotnie. Wszystko jest tak naprawdę zależne od tego, z jakich konkretnie materiałów bagażnik dachowy na relingi został wykonany. Gdy wybieramy na dach kufer, to weźmy pod uwagę koniecznie nasz dach. Zajrzyjmy najlepiej do instrukcji i sobie sprawdźmy, czy tam nie znajdziemy adnotacji dotyczącej wagi maksymalnej, która dołożyć możemy na górę samochodu. Jest to bardzo ważne, jeśli planujemy transportować spore ciężary. Musimy wiedzieć, że dach naszego auta także swoje waży, co w połączeniu z dachowym boksem daje nam sporą wartość.

Boks na dach samochodu również powinien się wyróżniać wymiarami konkretnymi pod pojazd użytkowany. Problemu nie będzie, jeśli jeździmy samochodem jak van czy też kombi. Wówczas każdy rozmiar kufra na dach będzie dobry. Kłopot się pojawia, gdy nasz samochód jest mniejszy. Wówczas za duży bagażnik będzie wystawał poza obrys dachu. Musimy pamiętać, że sama długość boksu nie powinna być większa od samej długości dachu, a dla pewności absolutnej oraz bezpieczeństwa kupić warto bagażnik krótszy o pięć bądź też dziesięć centymetrów. Pamiętajmy, że chodzi tylko i wyłącznie o nasze bezpieczeństwo.